diumenge, 30 de gener del 2011

4ª Producció - BREWFERM DIABOLO -

Ja anem per la quarta! Solucionats els problemes amb el fermentador casolà, aquest matí m'he posat a preparar una altre kit. A més amés, aquest cop hauré de controlar dos produccions a la vegada, ja que ahir vaig posar la IPA de Muntons.

Avui he escollit una Diabolo de la marca Brewferm, una cervesa que com la Christmas de la primera producció es de tipus belga, amb alta graduació i cos, i amb una maduració també per defecte bastant llarga. La producció d'aquest kit es de nomé 9 l. i es que la majoria dels kits de Brewferm són de pocs litres, (entre els 9 i 15 litres).

Mètode casolà de refredament
El procés de 'producció' ha transcorregut sense incidències, així que el fermentador no m'ha donat la tabarra com em va passar ahir amb la IPA. En aquesta producció havia d'afegir 500 grs. de sucre, que aquest cop si que ha sigut sucre blanc del normal, ja que havia comprat alguns paquets  i haig de gastar-los, en un futur si la dextrosa em convenc més passaré a produir només amb dextrosa.

Al tenir que afegir menys litres d'aigua, avui m'ha costat bastant més refrigerar el most, quasi una hora, així que hauré d'anat pensant en buscar-me un refredador o algo per l'estil. Per baixar la temperatura de 32º als 21º aproximats que tenia abans de tirar-hi el llevat, he improvitzat un rudimentari sistema amb blocs de gel glaçats de la nevera de càmping en els laterals i una bossa de gel fred (dels que s'utilitzen per les lesions articulars i musculars) en el cul del cubell (foto 1).

Els dos fermentadors amb la Diabolo i la IPA
Avui he incorporat una novetat també al procés. He posat alcohol de 96º en l'airlock en comptes de la solució de metabisulfat, una altra recomendació de Josep de la cervesera artesenca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada