dijous, 20 de gener del 2011

Embotellem la segona producció

1ª ampolla de la Coopers Wheat Beer
Ahir vàrem embotellar la segona producció, la de Wheat Beer de Coopers.

La cervesa (o el most) es va posar a fermentar el dia 8 d'aquest mes, per tant han passat 12 dies des de que  iniciàrem el Procés. Durant els primers dies va haver-hi  molt moviment en el el fermentador, bastant més que amb la Christmas.

A partir del  dia 14 la cosa ja va fer la baixa per no dir que en el 17 ja estava pràcticament parat. Tot i així la lectura del densimetre era alta 1.012 g/ml. Així que vaig decidir deixar-la un parell de dies més a veure que passava.

El dia 17 vaig tornar a mesurar i res, seguia igual, a més la cervesa es notava molt carbonatada i dolça (la qual cosa va fer que al principi em costés de prendre mesura, ja que el gas empenyia el densimetre cap a dalt). Això em feia sospitar que encara podíen quedar sucres per dissoldres, així que vaig airejar una mica el most amb la pala.

El dia 19 al matí, el valor era algo inferior, però seguia por els 1.010 g/ml. així que vaig decidir jugarme-la i embotellar amb aquesta densitat, ja que tants dies al cubell amb els llevats morts al fons no em fan massa gràcia i crec que pot afectar al gust final. Això si, hem reduït una mica quantitat de sucre que devia afegir al embotellar.
Producció total

Ahir al vespre doncs i amb l'ajuda de la Mónica vàrem fer el 'ritual de l'embotellament', esterilizar, trasvassar, embotellar i xapar.

El resultat han sigut 62 ampolles de 33 Cl. (uns 20 litrs i mitg més o menys). Ara a esperar que maduri i resem per que no explotin!!.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada