diumenge, 9 de gener del 2011

2ª producció - COOPERS WHEAT -

El meu  ajudant, l' Erik
Ja està en marxa la segona producció de cervesa. Actualment tenim al fermentador una cervesa de la marca australiana Coopers, concretament una Wheat Beer, de blat i que es un tipus de cervesa que personalment em sol agradar bastant.

No m'extendré molt  en quant a l'elaboració d'aquesta, ja que no vaira massa del que ja vaig fer a la 1ª producció, els passos són els mateixos. 

Tot i això hi ha varies coses que si he variat.


1.- L'esterilizat, ja que li he donat molta més importància a aquest  pas.

2.- Tª de l'aigua afegida. Si bé per el 'Xarop' l'hem de barrejar amb 2/3 litres d'aigua bullint,  com en l'anterior, la resta de l'aigua (20 litres en aquesta ocasió) els he afegit d'aigua pràcticament freda per aconseguir una temperatura final d'uns 20-22ºC i així poder afegir el llevat sense tenir que esperar tant, per tant, la fase de refredament s'ha reduït notablement.
Apa, a fermentar!

3.- En aquesta cervesa se li ha afegit 1 kg de sucre just al mesclar el Most amb l'aigua bullint segons indicacions del fabricant, cosa que amb la Christmas no era necessari.

4.- El llevat l'he afegit directament del sobre i sense reactivar-la.

5.- Aquest cop sí que he pres la D.I. que m'ha donat un valor de1036. La resta del procés ha sigut idèntic. Ara toca esperar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada