dilluns, 28 de març del 2011

Embotellat dels fermentadors secundaris

Embotellant des del FS1
Aquesta tarda he embotellat la cervesa que tenia en els fermentadors secundaris.

En el FS1 tenia fermentant uns 4,5 litres amb 580 grams de llimones tallades a troços. Abans d'embotellar he mirat la densitat que sols ha variat un punt, de 1004 a 1003, cosa  que ja m'esperava.

La he tastat i no m'ha agradat gens ni mica. El gust es extremadament àcid, inclús m'atreviría a dir que té mal gust, em recorda a llimones amargues o passades. Em temo que s'hagi contaminat durant el procés. Veurem com queda un cop  acabi la maduració final a l'ampolla, però crec que aquesta acabarà directament a l'aiguera.

En el FS2 tenia 5 litres de cervesa amb 100 ml. de Tequila. Com en l'altre cas també he pres la densitat. Aquesta ha variat una mica més, ja que l'hidròmetre ha marcat un valor de  1001, algo que també esperava.

La he tastat al igual que la primera, i aquesta tenia un gust molt més suau. Té gust a cervesa i el gust a tequila per el moment és molt subtil. Potser al final en el reregust et deixa una mica més la sensació del tequila. En aquesta crec que m'he acostat més al meu objectiu, tot i que haurem d'esperar al igual que amb el primer experiment a veure com evolucionen amb la maduració un cop embotellada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada