dilluns, 14 de març del 2011

Tast de cervesas elaborades a casa

Avui toca fer una mica d'autocrítica de les cerveses que he fet desde que vaig començar. No sóc un expert en la materia, de fet crec que sóc bastant pèsim en aquesta area. No obstant crec que això em pot ajudar a aprendre a distingir els diversos sabors i aromes que desprenen  les cerveses.

A excepció de la Christmas de Brewferm de la que ja vaig fer-ne un comentari fa unes setmanes enrera, faré una petita resenya de les altres cerveses que tinc al celler.

Les cerveses que comentaré són:

· Coopers Wheat
· Muntons IPA
· Brewferm Diabolo
· Coopers Dark Ale

COOPERS WHEAT

Començaré amb la Wheat de Coopers, per ser la primera que vaig fer de les quatre i perque sempre he tingut una especial predilecció per les cerveses de blat.

Coopers Wheat
La Wheat presenta un color groc clar semblant a la palla i quasi transparent, de fet m'extranya molt seigui tan transparent al tractar-se d'una cervesa de blat ja que aquestes tendeixen a ser més aviat tèrboles. L'escuma es generosa tot i que dura massa i s'esbaeix molt aviat. En quant a l'aroma es quasi inapreciable, potser podriém trobar-hi una mica de pa. Portantnos-la al paladar el primer que he notat ha sigut una sensación com d'estar prenent una cervesa amb gasosa, ja que apenes s'hi aprecia amargor. Tampoc se li nota massa cos la veritat, tot que es una cervesa que ben freda passa a las mil maravelles. En la meva opinió es una cervesa per a aquells a qui no agrada la cervesa. Amb això vull dir que es molt, molt suau i lleugera.

MUNTONS IPA

Muntons IPA
Aquesta cervesa en un principi em va desilusionar una mica, ja que en el primer tast que vaig fer la vaig trobar molt fluixa i sense apenaes gust a res. Un par de setmanas més tard, vaig tornar a obrir una nova ampolla, i aquest cop la cosa ja cambiaba una mica.

El color es ambar tirant a vermellós, una mica tèrbola. L'escuma  que es generosa,  es d'un to groguenc tirant  crema. En quant al gust no es tan dolç com per exemple la Wheat, suposo que per no portar i també pel fet d'haver substituit el sucre per dextrosa en l'elaboració. La veritat es que no se li nota massa cos si no que es més aviat aigualida, casi imperceptible al paladar, tot i que aquest parell de setmanes més de maduració l'han ajudat a guanyar algo més de caràcter. Tampoc es nota un excesiu amargor (tot i ser una IPA), más aviat ben al contrari, apenes s'aprecia el llúpol que en teoria en aquest estil de cervezes hauria de destacar.

 BREWFERM DIABOLO

Brewferm Diabolo
Aquesta cervesa es la que més m'ha agradat de les que fins ara he elaborat. La veritat es que tant el gust com l'aroma són destacables en aquesta cervesa

El color es daurat tirant a ambar  amb reflexos de color de  coure. L'escuma es realment generos i força més persistent (tot i que no excesivament) que les predecesores de Coopers. 


Al gust se li nota la malta, algún toc floral i de mel i de fons alcohol. Amb un punt just d'amargor que li proporciona el llúpol. Aquesta cerveasa a diferencia de les demés destaca per tenir molt de cos en comparació amb la resta de les cerveses probades.


COOPERS DARK ALE

Coopers Dark Ale
Aquesta cervesa presenta un color marró fosc quasi negre, L'escuma es generosa d'un color crema. A diferencia de les anteriors de Coopers, es més cremosa tot i que no massa duradora en comparació amb una Porter o una Stout. Tot i amb això la gasificació es més que correcta.

L'aroma es una mica amarg, degut posiblement al increment de llúpol sec que li vaig afegir en l'ebullició. Un cop a la boca el primer que notas es un amargor bastant pronunciat, però no durader ni desagradable. Amb un final més aviat sec. Potser se li etroba a faltar algo més de gust a maltes torrades (suposo que per ser de kit), que acostuma a ser més accentuat en aquest tipus de cervesas. Una cervesa més que acceptable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada