divendres, 16 de març del 2012

Tast de Cerveses a Casa

El diumenge vàrem fer un tast de cerveses a casa. Aprofitant que en Jaume (el bateria del meu grup) es casa i vol que li faci algunes birres per la boda, vaig aprofitar per montar-li un tast de cerveses.



Full de Tast
He de reconèixer que a mi personalment em costa una barbaritat identificar sabors i olores a la cervesa, suposo que por falta de pràctica. Això no deixa de ser una putada quan un pretén elaborar cerveses i fer-les lo millor possible.



Així doncs ens vàrem ajuntar en total 6 'tastadors'. La parella implicada en la boda (Jaume i Tania), els pares de la núvia (que en les pelis yanquies són els que paguen el 'bodorriu', així que s'ha de quedar bé), el senyor Txuminólidas que es va presentar d'improvist i li vàrem fer un raconet a taula i un servidor com a mestre de cerimònies.



Per fer el tast més amè, vaig preparar unes fulles de valoració com els que ens vàrem donar al Vine a Fer Cervesa d'enguany. Així doncs, a part de beure cerveses, ens va servir com a exercici per entrenar les nostres papil·les gustatives i olfacte en això dels tastos de cervesa.



Vàrem tastar total de 5 cerveses de la meva collita, ordenades como ha de ser, de la més Suau a la més forta.



EL tast va començar amb la Segador, una cervesa de blat especiada a l'estil d'una Hoegaarden, que es un del meus estils preferits. La segona va ser la Raptor, una Pale Ale monovarietal de Cascade, força cítrica en aroma. La següent en prendre va ser APA, algo més llupolitzada i maltosa, bastant semblant a l'anterior per els llúpols utilitzats (Cascade, E.K Goldings i Fuggles). La quarta va ser una Scotch Ale, encara sense nom, molt bona i amb  gustos i aromes una mica més torrats que les anteriors. Per acabar la més fosca de totes i la més dura, la Darth Vader, una Dry Stout negríssima, amb una espuma molt fosca i clars gustos a cafè, xocolata i regalèssia.

La tarda va estar doncs molt entretinguda. Vaig poder constatar varies coses.



- Que la de Blat Tot i ser la meva favorita, es a la que li vaig donar menor puntuació (degut  a que vaig trobar-li errors i sabors que no li pertocaven per al seu estil).
- Que la Scotch Ale que es la que menys gràcia m'havia fet fins a llavors, es va endur la palma, (no només en la meva fulla, si no que va triomfar en les altres cinc fulles)
- Que l'APA, segons un dels assistents al tast, feia olor a xoriço! Jo no vaig personalment no vaig detectar aquest olor, però si un altre olor curió no sabria determinar, però que diria que bé d'algún dels llúpols utilitzats.
- Que la Stout (que està de mort) només ens ha agradat a en Jaume i a mi.

En definitiva un bon exercici per anar entrenant les nostres ignorants narius i papil·les gustatives i que segur que tornarem repetir aviat l'experiència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada