dijous, 24 de novembre del 2011

Re-manufacture o (Bitter + IPA = PURINS)

Doncs igual que el títol del 2n CD de Fear Factory, he 'Re-manufacturat' els lots de Bitter i IPA amb problemes de carbonatació. Després de que l'experiment anterior acabés amb un cert  éxit, vaig decidir reconvertir totes les ampolles que tenia  d'ambdos lots.

L'experiment va funcionar més o menys bé per 5 litres (meitat IPA, meitat Bitter), però aquest cop serien bastants litres més.

Omplint el fermentador
En total vaig omplir el fermentador amb 10,23 litres de la IPA (sobrecarbonatada) i 14,52 litres de la Bitter (sin carbonatació) o el que es el mateix, una relació aproximada de 40% IPA i 60 % Bitter.

Al destapar les ampolles va haver-hi sorpresa, ja que algunes de les Bitter sí habíen carbonatat.
Els 24,5 litros totals vàren estar al fermentador durant aproximadament unes 72 hores per que es mesclé bé i de pas alliberés tot el CO2 possible per poder recarbonatar de nou.

Resultat final de la proba
Y vaja si va alliberar CO2, a l'hora i mitja li vaig donar un cop d'ull i tot i tenir posat l'airlock la tapa del cubell s'habia inflat  com una pilota, ja que al volcar el liquid va produir molt de  gas en l'interior i el petit forat de l'airlock no era suficient para la cantitat de gas que tenia que expulsar. Vaig obrir una mica la tapa per deixar sortir algo de gas i vaig tornar a tapar de seguit per evitar al màxim el contacte amb l'aire.

Passadas las 72 hores vaig embotellar de nou. El primming el vaig fer amb una relació de 5 gr/L en un almívar de 250 ml. de agua.

He decit que si surt bebible li posaré de nom PURINS. No per lo dolent del producte si no per la guarrada de mesclar i recarbonatar, ademés com que segur que ens les plimplems entre els components del meu grup (Pesta Porcina per als que no ho sàpiguen), el nom li  va  co anell al dit.

Diseny d'etiqueta per a aquesta 'guarrada'

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada